Veel gestelde vragen

  • Most FAQs

  • Hoe kan ik een artikel ruilen of retourneren?

    Wanneer je bij Drunens Ruiterhuis een artikel wil omruilen tegen een ander artikel of geheel wil retourneren, dan is dat uiteraard mogelijk. Je mag het artikel gratis terugbrengen of omruilen bij ons in de winkel, daarnaast kan je het artikel (op eigen kosten) naar ons terug sturen.

    Wanneer je een product naar ons opstuurt, kan je op ons retourformulier aangeven waartegen je het product wil ruilen of dat je het geld graag terug wil ontvangen. Onze medewerkers zullen je pakket dan zo snel mogelijk verwerken nadat het bij ons retour is gekomen.

    Sale artikelen zijn uitgezonderd bij bovenstaande retourregeling. Onze sale artikelen mogen altijd worden geruild tegen een andere maat of kleur, indien deze op voorraad is. Het is echter niet mogelijk het artikel volledig te retourneren.

    Heb je vragen over een retour? Stuur dan een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl

  • Hoe kan ik contact opnemen met Drunens Ruiterhuis opnemen?

     

    Onze winkel is tijdens openingstijden bereikbaar per telefoon, email, en zelfs via WhatsApp.

    Telefoon: +31 (0) 416 373782

    Bij het bellen van dit nummer, krijg je een keuzemenu. Door hierin de juiste optie in te toetsen, kom je zo snel mogelijk bij de juiste medewerker terecht.

    Keuzemenu 1: Zadelservice
    Keuzemenu 2: Winkelmedewerker
    Keuzemenu 3: Webshopmedewerker
    Keuzemenu 4: Administratieve of groothandel vragen

    Whatsapp: +31 6 20644469

    Wanneer je liever een WhatsApp bericht stuurt, kan je dat doen naar bovenstaand nummer . Een van onze medewerkers zal je berichtje dan zo snel mogelijk beantwoorden. Uiteraard ben je ook welkom om ons via sociale media een vraag te stellen.

    Email 
    Verkoop@drunensruiterhuis.nl - voor alle vragen over artikelen of assortiment

    Zadels@drunensruiterhuis.nl - voor alle vragen over zadelassortiment, aanschaf zadel of reparaties. 

    Webshop@drunensruiterhuis.nl - voor alle vragen over de webshop, marketing, sponsoring of social media. 

    Adminstratie@drunensruiterhuis.nl - voor alle vragen over facturen, pakbonnen of over de groothandel. 

     

  • Hoe kan ik een zadelafspraak maken?

    Onze zadelpassers komen door heel Nederland (en delen van België) om zadels aan te meten, te controleren en aan te passen. Wil jij graag een afspraak maken? Het beste kun je daarvoor een email sturen naar zadels@drunensruiterhuis.nl. Vermeld daarin de volgende informatie: 

    • Naam
    • Postcode
    • Telefoonnummer
    • Staanplaats paard
    • Schofthoogte paard
    • Bouw paard
    • Lengte ruiter
    • Type zadel: dressuur, springen, veelzijdigheid

    Omdat onze zadelpassers onderweg zijn kan het zijn dat ze tijdens een zadelpas sessie niet de mogelijkheid hebben om de telefoon aan te nemen. Het gemakkelijkst is daarom om een afspraak per email te maken. Wanneer ze onderweg zijn zullen ze je dan bellen om een afspraak in te plannen. 

    Mocht je toch nog vragen hebben kun je ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. 

    Telefoonnummer: 0031 (0) 416 373782 
    Keuzemenu: 1 

  • Wat zijn de openingstijden ?

    De openingstijden van Drunens Ruiterhuis zijn als volgt:
    Maandag             Gesloten
    Dinsdag              Geopend, 09:00 – 18:00
    Woensdag           Geopend, 09:00 – 18:00
    Donderdag          Geopend, 09:00 – 18:00
    Vrijdag                Geopend, 09:00 – 20:00 (Koopavond!)
    Zaterdag              Geopend, 09:00 – 17:00
    Zondag                Gesloten

    Nationale feestdagen gesloten

  • Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
    • Afhalen in de winkel is gratis
    • Bestellingen boven de 100euro worden gratis geleverd.
    • Voor bestellingen tot € 99,99 wordt € 4,95 verzendkosten gerekend  
    • Verzendkosten zadel € 12,50

     

    Extra verzend opties 

    Wanneer je via de webshop een bestelling plaatst met PostNL Standaard, zijn er verschillende opties en bijbehorende kosten. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om jouw pakket af te leveren bij een PostNL Afhaalpunt, dit kost €1,00 extra. 

  • Retour

  • Hoe kan ik een artikel ruilen of retourneren?

    Wanneer je bij Drunens Ruiterhuis een artikel wil omruilen tegen een ander artikel of geheel wil retourneren, dan is dat uiteraard mogelijk. Je mag het artikel gratis terugbrengen of omruilen bij ons in de winkel, daarnaast kan je het artikel (op eigen kosten) naar ons terug sturen.

    Wanneer je een product naar ons opstuurt, kan je op ons retourformulier aangeven waartegen je het product wil ruilen of dat je het geld graag terug wil ontvangen. Onze medewerkers zullen je pakket dan zo snel mogelijk verwerken nadat het bij ons retour is gekomen.

    Sale artikelen zijn uitgezonderd bij bovenstaande retourregeling. Onze sale artikelen mogen altijd worden geruild tegen een andere maat of kleur, indien deze op voorraad is. Het is echter niet mogelijk het artikel volledig te retourneren.

    Heb je vragen over een retour? Stuur dan een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl

  • Binnen welke termijn mag ik mijn artikelen ruilen of retourneren?

    Webshop bestellingen

    Zijn jouw artikelen in de webshop gekocht? Dan heb je een retour- of ruiltermijn van 30 dagen. Aangezien je het product nog niet hebt kunnen bekijken en passen, biedt Drunens Ruiterhuis je hiermee zo lang mogelijk om te zien of het product bij jou past! Binnen deze 30 dagen mag je het artikel naar ons retourneren, of bij ons omruilen tegen een andere maat, een andere kleur, of een geheel ander artikel. 

     

    Winkel aankopen

    Aangezien je artikelen in de winkel al hebt kunnen bekijken en passsen, hanteert Drunens Ruiterhuis een retour- en ruiltermijn van 14 dagen op aankopen die in de winkel zijn gedaan. Binnen deze 14 dagen mag je het artikel naar ons retourneren, of bij ons omruilen tegen een andere maat, een andere kleur, of een geheel ander artikel. 

  • Wat zijn de voorwaarden bij het retourneren van mijn artikel?

    Voordat je een artikel naar ons kan retourneren, dien je er zeker van te zijn dat het artikel aan een aantal voorwaarden voldoet.

    - Ten eerste dient het artikel ongedragen / ongebruikt te zijn. Uiteraard mag je het artikel wel passen en goed bekijken. 

    - Ten tweede dient het kaartje van het artikel bij het retourpakket te zitten. Het is niet erg als je het kaartje van het artikel hebt afgehaald. Bewaar het echter dus wel goed!

    - Ten slotte dient het artikel in de originele verpakking te worden geretourneerd. Een wedstrijdjasje wat in een kledinghoes wordt geleverd, dient dus ook in de kledinghoes te worden geretourneerd. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de artikelen optimaal beschermd en schoon blijven tijdens het transport, waardoor we weer een andere klant blij kunnen maken met deze producten. 

  • Betaling

  • Via welke betaalmethodes kan ik betalen?

    Betaalwijze

    Betaalkosten

    iDEAL

    Gratis

    Focum – AchterafBetalen

    1% extra kosten

    Giftcard

    Gratis

    Mistercash / Bancontact

    Gratis

    Creditcard (Mastercard/Visacard)

    2,5% extra kosten

    PayPal

    2,5% extra kosten

     

    Ideal 

    Met iDEAL betaal je veilig, gemakkelijk en snel via de vertrouwde betaalomgeving van jouw eigen bank. Ben je aangesloten bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank of de Triodos Bank en gebruik je Internetbankieren? Dan kan je betalen via iDEAL.

    Focum - AchterafBetalen 

    Via Focum – Achteraf betalen betaal je pas nadat je jouw bestelling hebt ontvangen. Op deze manier kun je altijd iets bestellen, ook wanneer je geen kaartlezer bij de hand hebt of wanneer je eventjes niet genoeg saldo hebt. De Focum – AchterafBetalen factuur betaal via de handige iDEAL betaalknop of maak het over naar het rekeningnummer van Focum. Hoe gaat het Achteraf betalen via Focum in zijn werk?:

    GIFTCARD

    Met de Drunens Ruiterhuis Giftcard kun je zowel jouw aankopen in de winkel als je online bestellingen afrekenen. Kies voor de betaaloptie Giftcard – Drunens Ruiterhuis. Vul het kaartnummer en de pincode in, welke je wegkrast op de achterkant van de Giftcard, en betaal gemakkelijk met jouw Giftcard! Het is ook mogelijk om het bedrag wat op de Giftcard staat in meerdere keren te besteden.

    Heb jij nog een oude of andere waardebon van het Drunens Ruiterhuis die je wil inleveren bij jouw online bestelling? Dat kan, stuur daarvoor even een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl. Vermeld hierin welke producten je graag wil bestellen, inclusief de maat en kleur en voeg een duidelijke foto van de waardebon toe.

    CREDITCARD

    Via MasterCard en VisaCard is jouw bestelling altijd verzekerd. Het bedrag wordt pas aan het einde van de maand afgeschreven wanneer je jouw bestelling in goede orde ontvangen hebt. Bij een Creditcard betaling worden er automatisch 2,5% extra kosten gerekend. Dit omdat de Creditcard maatschappij per transactie automatisch extra kosten doorberekent.

    PAYPAL

    Via PayPal betaal je veilig en gemakkelijk via jouw eigen PayPal account. Betaal gemakkelijk en snel zonder identificatie van bijvoorbeeld en Identifier of Scanner, maar door in te loggen op jouw PayPal account. Jouw bestelling is altijd verzekerd en het aankoopbedrag wordt binnen 2 dagen van jouw rekening afgeschreven. Bij een PayPal betaling worden er automatisch 2,5% extra kosten gerekend. Dit omdat PayPal per transactie automatisch extra kosten doorberekent.

    MISTERCASH / BANCONTACT

    Mistercash / Bancontact is de meest gebruikte online betaalmethode in België. Met Bancontact / Mistercash betaal je snel, veilig en gemakkelijk. Vul je kaartnummer en vervaldatum in en je wordt automatisch naar de vertrouwde site van jouw bank geleid. Zelfs betalen zonder kaartlezer is mogelijk. Kiest u als betaalmethode Bancontact / Mistercash, dan worden er geen extra betalingskosten gerekend.



  • Hoe kan ik mijn giftcard inleveren?

    GIFTCARD

    Met de Drunens Ruiterhuis Giftcard kun je zowel jouw aankopen in de winkel als je online bestellingen afrekenen. Voor beide inlevermomenten geldt dat je het bedrag in gedeeltes kan besteden.

    In de winkel inleveren
    Geef je giftcard bij het afrekenen af aan de verkoopmedewerker. Zij zullen de kaart verzilveren, het eventueel resterende bedrag kan je met een door jou gewenste betaalmethode afrekenen.

    Op de webshop
    In het afrekenproces bij de optie betaling kan je kiezen voor ''Giftcard – Drunens Ruiterhuis''. Vul hier het kaartnummer en de pincode in, welke je wegkrast op de achterkant van de Giftcard, en betaal gemakkelijk met jouw Giftcard! Het is ook mogelijk om het bedrag wat op de Giftcard staat, in meerdere keren te besteden.

    Heb jij nog een oude of andere waardebon van Drunens Ruiterhuis die je wil inleveren bij jouw online bestelling? Dat kan! Stuur daarvoor een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl. Vermeld hierin welke producten je graag wil bestellen, inclusief de maat en kleur, en voeg een duidelijke foto van de waardebon toe.

  • De betaalmethode ''Achteraf Betalen'' geeft een foutmelding. Wat moet ik doen?

    Lukt het niet om via ''Focum – Achteraf betalen'' te betalen? Dat kan een aantal redenen hebben:

    -          Controleer of de ingevulde gegevens correct zijn. Een verkeerde geboortedatum, onjuiste naam o.i.d. kan ervoor zorgen dat de betaling niet goedgekeurd wordt.

    -          Bestel je voor het eerst met ''Achteraf Betalen''? Het zou kunnen voorkomen dat er nog te weinig informatie over je bekend is om een achteraf betaling goed te keuren.

    -          Heb je meerdere bestellingen bij ''Achteraf Betalen'' openstaan? Dan kan je pas weer betalen met''Achteraf Betalen'' wanneer de openstaande rekeningen zijn betaald.

  • Order

  • Wanneer kan ik mijn order verwachten?

    Afhalen
    Wanneer je een product bestelt via de webshop en voor de optie afhalen kiest, wordt je bestelling in de winkel voor je klaargelegd. Je kan de bestelling dus bijna direct in onze winkel ophalen na het plaatsen van je bestelling op onze webshop. Ook ontvang je een SMS-bericht zodra de bestelling voor je klaarligt, zodat je zeker weet dat je je bestelling op kan komen halen. 

    Bezorgen
    Wanneer je hebt gekozen voor PostNL standaard verzending, wordt het pakket via PostNL naar het opgegeven bezorgadres verstuurd. Er wordt een track and trace code naar je emailadres gestuurd zodat je het pakket kan volgen.

    Wanneer een bestelling voor 15:30uur wordt geplaatst, wordt deze in principe dezelfde dag verzonden en de volgende werkdag geleverd. Een uitzondering hierop geldt voor zaterdagen, zondagen en maandagen.

    Pakketten die op zaterdag voor 15:30 worden besteld, worden zaterdag verzonden en maandag geleverd. Pakketten die na zaterdag 15:30uur en voor dinsdag 15:30 worden geplaatst, worden op dinsdag verzonden. Deze pakketten worden in principe op woensdag geleverd.  

    Nadat wij jouw bestelling hebben verstuurd, ontvang je per mail een Track & Trace code van PostNL. 

  • Contact en openingstijden

  • Hoe kan ik contact opnemen met Drunens Ruiterhuis opnemen?

     

    Onze winkel is tijdens openingstijden bereikbaar per telefoon, email, en zelfs via WhatsApp.

    Telefoon: +31 (0) 416 373782

    Bij het bellen van dit nummer, krijg je een keuzemenu. Door hierin de juiste optie in te toetsen, kom je zo snel mogelijk bij de juiste medewerker terecht.

    Keuzemenu 1: Zadelservice
    Keuzemenu 2: Winkelmedewerker
    Keuzemenu 3: Webshopmedewerker
    Keuzemenu 4: Administratieve of groothandel vragen

    Whatsapp: +31 6 20644469

    Wanneer je liever een WhatsApp bericht stuurt, kan je dat doen naar bovenstaand nummer . Een van onze medewerkers zal je berichtje dan zo snel mogelijk beantwoorden. Uiteraard ben je ook welkom om ons via sociale media een vraag te stellen.

    Email 
    Verkoop@drunensruiterhuis.nl - voor alle vragen over artikelen of assortiment

    Zadels@drunensruiterhuis.nl - voor alle vragen over zadelassortiment, aanschaf zadel of reparaties. 

    Webshop@drunensruiterhuis.nl - voor alle vragen over de webshop, marketing, sponsoring of social media. 

    Adminstratie@drunensruiterhuis.nl - voor alle vragen over facturen, pakbonnen of over de groothandel. 

     

  • Wat zijn de openingstijden ?

    De openingstijden van Drunens Ruiterhuis zijn als volgt:
    Maandag             Gesloten
    Dinsdag              Geopend, 09:00 – 18:00
    Woensdag           Geopend, 09:00 – 18:00
    Donderdag          Geopend, 09:00 – 18:00
    Vrijdag                Geopend, 09:00 – 20:00 (Koopavond!)
    Zaterdag              Geopend, 09:00 – 17:00
    Zondag                Gesloten

    Nationale feestdagen gesloten

  • Zadels

  • Hoe kan ik een zadelafspraak maken?

    Onze zadelpassers komen door heel Nederland (en delen van België) om zadels aan te meten, te controleren en aan te passen. Wil jij graag een afspraak maken? Het beste kun je daarvoor een email sturen naar zadels@drunensruiterhuis.nl. Vermeld daarin de volgende informatie: 

    • Naam
    • Postcode
    • Telefoonnummer
    • Staanplaats paard
    • Schofthoogte paard
    • Bouw paard
    • Lengte ruiter
    • Type zadel: dressuur, springen, veelzijdigheid

    Omdat onze zadelpassers onderweg zijn kan het zijn dat ze tijdens een zadelpas sessie niet de mogelijkheid hebben om de telefoon aan te nemen. Het gemakkelijkst is daarom om een afspraak per email te maken. Wanneer ze onderweg zijn zullen ze je dan bellen om een afspraak in te plannen. 

    Mocht je toch nog vragen hebben kun je ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. 

    Telefoonnummer: 0031 (0) 416 373782 
    Keuzemenu: 1 

  • Heb ik ook bij een zadel 30 dagen bedenktijd?

    Bij de aankoop van een zadel geldt niet de standaard bedenktijd van 30 dagen die je bij Drunens Ruiterhuis op andere producten krijgt. Op zadels verschilt de bedenktijd per merk, model en per afspraak die met de zadelpasser is gemaakt. Wil jij precies weten hoe lang je bedenktijd is, en wat de opties zijn bij aankoop van een nieuw zadel? Neem contact op met onze zadelpassers.

  • Biedt Drunens Ruiterhuis ook tweedehands zadels aan?

    Drunens Ruiterhuis biedt een erg breed assortiment aan zadels. Dit aanbod bestaat uit zowel nieuwe zadels als gebruikte zadels. Al deze zadels vind je op onze website, onder de productgroep zadels, in de subgroepen 'Nieuwe zadels' en 'Gebruikte zadels'. Heb jij een vraag over een van deze zadels, of zou je graag meer informatie ontvangen? Stuur een mail naar zadels@drunensruiterhuis.nl. Onze medewerkers helpen je dan zo snel mogelijk verder. 

  • Garantie en klachten

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik deze indienen?

    Natuurlijk vinden wij het vervelend dat je ontevreden bent over een product of over onze service. We horen dan ook graag van je waarover je ontevreden bent, en hoe we dit in het vervolg toch naar tevredenheid zouden kunnen oplossen.

    Gaat je klacht over een product of service in onze winkel? Stuur dan een mail naar j.mulders@drunensruiterhuis.nl

    Gaat je klacht over een product of service uit onze webshop? Stuur dan een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl

    Natuurlijk is het ook altijd mogelijk om ons telefonisch te bereiken over klachten.

  • Hoe lang heb ik garantie op mijn aankoop?

    Garantie
    Is het gekochte artikel defect? Dan willen wij je vragen om een email te sturen naar verkoop@drunensruiterhuis.nl t.a.v. reclamatie afdeling. Vermeld in de mail het volgende: 

    • Naam 
    • Postcode + huisnummer
    • Artikelnaam + nummer
    • Duidelijke omschrijving klacht
    • Aangekochte datum 

    Om de reclamatie goed in behandeling te kunnen nemen zouden we willen vragen een paar duidelijke foto's bij de mail te voegen. 

    Klacht 

    Mocht je niet tevreden zijn en een klacht hebben raden we je aan om deze eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar webshop@drunensruiterhuis.nl.

    Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. De onafhankelijke geschillencommissie van Stichting WebwinkelKeur zal de klacht behandelen. De uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.

    Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie

  • Ik heb mijn bestelling niet volledig ontvangen. Wat nu?

    Heb je jouw bestelling binnengehad, maar mist er een artikel uit jouw bestelling?

    Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het zou kunnen dat een van de artikelen niet direct leverbaar was. Wij doen ons best om hierover altijd contact met je op te nemen voordat de rest van je bestelling wordt verstuurd, zo kom je niet voor verrassingen te staan. 

    Heb jij niets gehoord, en toch een onvolledige bestelling ontvangen? Stuur een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl. Vermeld hierin jouw naam, adresgegevens en de details van het product dat je mist. Onze webshop-medewerkers zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen!

  • Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen. Wat nu?

    Heb je jouw bestelling binnengehad, maar is de doos beschadigd? Of bleek een van de artikelen die je besteld had beschadigd te zijn?

    Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het zou kunnen dat de artikelen zijn beschadigd tijdens het vervoer van onze winkel naar jou. Natuurlijk willen we dit zo snel en zo goed mogelijk voor je oplossen.

    Stuur een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl. Vermeld hierin jouw naam, adresgegevens en de details van het product dat is beschadigd. Onze webshop-medewerkers zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen!

  • Ik heb niet de juiste artikelen ontvangen. Wat nu?

    Heb je jouw bestelling binnengehad, maar zijn de ontvangen artikelen niet wat je hebt besteld?

    Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wellicht is er iets misgegaan met het inpakken van jouw bestelling. Uiteraard willen we dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen.

    Stuur een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl. Vermeld hierin jouw naam, adresgegevens en de details van het product dat je onjuist hebt ontvangen. Onze webshop-medewerkers zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen!

  • Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar er zit nog een beveiligingslabel aan. Wat nu?

    Heb jij je bestelling ontvangen, maar zit er nog een beveiligingslabel aan een van de bestelde producten?

    Uiteraard is dit niet de bedoeling. We willen je vragen een mail te sturen naar webshop@drunensruiterhuis.nl. Vermeld hierin jouw naam, adresgegevens en de details van het product waar nog een beveiliging aan zit. Onze webshop-medewerkers zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen!

  • Verzenden en levering

  • Welke verzendmethodes zijn er mogelijk?

    AFHALEN IN DE WINKEL

    Wanneer je een product bestelt via de webshop, heb je de mogelijkheid om te kiezen voor de optie ‘afhalen in de winkel’. Wanneer je voor deze optie kiest (in het lijstje verzendmethodes), wordt je bestelling in de winkel voor je klaargelegd. Ongeveer een uur na het plaatsen van je bestelling wordt deze klaargelegd, waarna je een SMS-bericht ontvangt dat de bestelling klaar is. Je kan de bestelling dus bijna direct in onze winkel ophalen na het plaatsen van je bestelling op onze webshop.

     

    POSTNL - STANDAARD

    Een standaard verzendoptie waarvoor gekozen kan worden bij het bestelproces, is PostNL standaard. Het pakket wordt dan via PostNL naar het opgegeven bezorgadres verstuurd.

    Wanneer een bestelling voor 15:30uur wordt geplaatst, wordt deze in principe dezelfde dag verzonden en de volgende werkdag geleverd. Een uitzondering hierop geldt voor zaterdagen, zondagen en maandagen. Pakketten die op zaterdag voor 15:30 worden besteld, worden zaterdag verzonden en maandag geleverd. Pakketten die na zaterdag 15:30uur en voor dinsdag 15:30 worden geplaatst, worden op dinsdag verzonden. Deze pakketten worden in principe op woensdag geleverd.  

    Wanneer wij jouw bestelling versturen, ontvang je per mail een Track & Trace code van PostNL. Met deze link kun je jouw pakket volgen en zien op welke dag en binnen welk tijdvak je de bestelling kan verwachten.

    Wanneer je via de webshop een bestelling plaatst met PostNL Standaard, zijn er verschillende opties en bijbehorende kosten. Wanneer je bestelling een totaalwaarde van €99,99 of minder heeft, bedragen de verzendkosten binnen Nederland €4,95. Wanneer je bestelling een totaalwaarde van €100,- of meer heeft, is de verzending binnen Nederland gratis. Voor het verzenden van een zadel worden andere kosten berekend, aangezien deze in een groter, zwaarder pakket dienen te worden verzonden. Voor het verzenden van een zadel bedragen de verzendkosten €12,50, inclusief verzekering van het pakket.

     

    POSTNL - AFHAALPUNT

    Naast de opties afhalen en standaard verzending, bestaat ook de mogelijkheid je pakket te laten versturen naar een PostNL Afhaalpunt. Aangezien voor deze verzending meer handelingen moeten worden verricht, wordt bij deze verzendoptie €1,- extra gerekend (bovenop de standaard verzendkosten die in bovenstaande alinea staan beschreven). Wanneer je kiest voor de optie ‘verzenden naar een PostNL afhaalpunt’, kan in het verzendoverzicht worden gekozen voor het gewenste afhaalpunt bij jou in de buurt. Ook voor deze verzendmethode ontvang je na bestelling een Track & Trace code waarmee je kan zien wanneer het pakket bij het afhaalpunt wordt geleverd. Zodra het pakket daar is geleverd, kan je het afhalen wanneer het jou uitkomt. Alle mogelijke PostNL afhaalpunten bekijk je op: https://www.postnl.nl/locatiewijzer

    POSTNL - AVONDLEVERING
    Bij het plaatsen van een bestelling is er ten slotte de optie om het pakket in de avond te laten leveren. Deze levering werkt hetzelfde als de standaard levering van PostNL. Echter wordt het pakket bij de verzendmethode ‘Post NL avondlevering’ tussen 18:00 en 20:00 uur bezorgd op het opgegeven bezorgadres. Ook bij deze verzendoptie krijg je per mail een track & trace code toegestuurd, waarin zo goed mogelijk het precieze bezorgmoment staat aangegeven. Aangezien voor een avondlevering meer handelingen moeten worden verricht, bedragen de verzendkosten voor deze verzendoptie €8,- voor pakketten onder de €100,-. Boven bestellingen van meer dan €100,- bedragen de kosten € 3,-.

    BUITENLANDSE ZENDINGEN
    Bij het plaatsen van een bestelling die naar het buitenland verstuurd moet worden, worden andere verzendkosten berekend. De prijzen die hiervoor in het winkelmandje worden berekend, gelden wanneer het pakket in totaal minder dan 8 Kg weegt. Voor pakketten die meer wegen dan 8 Kg behouden wij ons het recht om extra verzendkosten in rekening te brengen alvorens we het pakket versturen. Pakketten die naar het buitenland worden verzonden, worden verstuurd onder de incoterm DAP (Delivery At Place). Dit houdt in dat het pakket van deur tot deur wordt vervoerd. Eventuele extra kosten, zoals invoerrechten, zijn hierbij voor de koper zelf.

  • Heb ik ook bij een zadel 30 dagen bedenktijd?

    Bij de aankoop van een zadel geldt niet de standaard bedenktijd van 30 dagen die je bij Drunens Ruiterhuis op andere producten krijgt. Op zadels verschilt de bedenktijd per merk, model en per afspraak die met de zadelpasser is gemaakt. Wil jij precies weten hoe lang je bedenktijd is, en wat de opties zijn bij aankoop van een nieuw zadel? Neem contact op met onze zadelpassers.

  • Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
    • Afhalen in de winkel is gratis
    • Bestellingen boven de 100euro worden gratis geleverd.
    • Voor bestellingen tot € 99,99 wordt € 4,95 verzendkosten gerekend  
    • Verzendkosten zadel € 12,50

     

    Extra verzend opties 

    Wanneer je via de webshop een bestelling plaatst met PostNL Standaard, zijn er verschillende opties en bijbehorende kosten. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk om jouw pakket af te leveren bij een PostNL Afhaalpunt, dit kost €1,00 extra. 

  • Ik heb mijn bestelling niet volledig ontvangen. Wat nu?

    Heb je jouw bestelling binnengehad, maar mist er een artikel uit jouw bestelling?

    Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het zou kunnen dat een van de artikelen niet direct leverbaar was. Wij doen ons best om hierover altijd contact met je op te nemen voordat de rest van je bestelling wordt verstuurd, zo kom je niet voor verrassingen te staan. 

    Heb jij niets gehoord, en toch een onvolledige bestelling ontvangen? Stuur een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl. Vermeld hierin jouw naam, adresgegevens en de details van het product dat je mist. Onze webshop-medewerkers zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen!

  • Ik heb mijn bestelling beschadigd ontvangen. Wat nu?

    Heb je jouw bestelling binnengehad, maar is de doos beschadigd? Of bleek een van de artikelen die je besteld had beschadigd te zijn?

    Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het zou kunnen dat de artikelen zijn beschadigd tijdens het vervoer van onze winkel naar jou. Natuurlijk willen we dit zo snel en zo goed mogelijk voor je oplossen.

    Stuur een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl. Vermeld hierin jouw naam, adresgegevens en de details van het product dat is beschadigd. Onze webshop-medewerkers zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen!

  • Ik heb niet de juiste artikelen ontvangen. Wat nu?

    Heb je jouw bestelling binnengehad, maar zijn de ontvangen artikelen niet wat je hebt besteld?

    Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wellicht is er iets misgegaan met het inpakken van jouw bestelling. Uiteraard willen we dit graag zo snel mogelijk voor je oplossen.

    Stuur een mail naar webshop@drunensruiterhuis.nl. Vermeld hierin jouw naam, adresgegevens en de details van het product dat je onjuist hebt ontvangen. Onze webshop-medewerkers zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen!

  • Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar er zit nog een beveiligingslabel aan. Wat nu?

    Heb jij je bestelling ontvangen, maar zit er nog een beveiligingslabel aan een van de bestelde producten?

    Uiteraard is dit niet de bedoeling. We willen je vragen een mail te sturen naar webshop@drunensruiterhuis.nl. Vermeld hierin jouw naam, adresgegevens en de details van het product waar nog een beveiliging aan zit. Onze webshop-medewerkers zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen!

Close