Zadel lease
Zadel lease
Ben je toe aan een nieuwe zadel, maar heb je niet genoeg gespaard om nu jouw favoriet te kopen? Geen paniek. Bij Drunens Ruiterhuis.nl kun je een zadel leasen. Als jij via Drunens Ruiterhuis least, rijd jij voor een vast bedrag in de maand jouw eigen zadel. Goedkoop, betrouwbaar en verantwoord. En je bent direct volledig eigenaar van het zadel!
Voordelen Drunens Ruiterhuis Zadel Lease
- Betalen in 12, 18, 24 of 36 maanden;
- Alles online regelen, geen documenten per post;
- Je betaalt alleen rente over het openstaande saldo;
- Maandelijkse betaling via automatische incasso;
- Je bent direct eigenaar van het zadel;
- Ook mogelijk op maatwerk zadels ;
- Toebehoren mee financieren tot een totaal leasebedag van €5000,- ( incl. zadel )
- Extra aflossen zonder kosten (= boetevrij).
Zadel lease is alleen privé mogelijk. Helaas is dit niet mogelijk voor zakelijke aankopen.
Hoe werkt Zadel Lease bij het Drunens Ruiterhuis?
Je maakt een afspraak met één van onze zadelspecialisten die je helpt bij de juiste keuze voor jou en je paard. Je betaalt tijdens de pas afspraak € 50,- paskosten, € 50,- voorrijkosten en € 50,- kosten voor de lease aanvraag aan onze zadelspecialist.
Na afloop van de pas afspraak, stuurt onze zadelspecialist je een link per mail om je bestelling te voltooien.
Je controleert de bestelling en klikt op ‘Doorgaan naar afrekenen’.
- Bij betaling kies je voor "Zadel lease/ Gespreid betalen".
- Je ontvangt een e-mail met de status van je bestelling; in deze mail tref je ook een link naar het aanvraagformulier, vul dit formulier volledig en naar waarheid in. Voeg een bankafschrift toe van de laatste volledige maand. De leasemaatschappij doet haar best aanvragen binnen 1 werkdag te behandelen.
- Als je lease aanvraag wordt goedgekeurd, krijg je per e-mail een contract toegezonden. Het contract dient op 2 plaatsen te worden getekend en voorzien van: 1) kopie van je legitimatie (voor- en achterzijde) 2) kopie van je bankpas 3) kopie van je loonstrook (niet ouder dan 2 maanden) 4) bankafschrift van afschrijving woonlasten en bijschrijving loon (printscreen van mobiel bankierenapp is voldoende tot €4.999)
- Scan het getekende contract en voeg de persoonlijke gegevens in de bijlage en mail deze naar [email protected].
- Wij sturen jouw gegevens naar de leasemaatschappij. Zodra ze definitief akkoord geeft, wordt het zadel rijklaar gemaakt en uitgeleverd in onze winkel.
- Indien je lease aanvraag wordt afgewezen, wordt je bestelling automatisch geannuleerd en is het helaas niet mogelijk een zadel op afbetaling bij ons aan te schaffen. De kosten voor het aanmeten, voorrijden en leaseaanvraag kunnen niet worden gerestitueerd.
- Wel kun je er alsnog voor kiezen om het zadel te voldoen á contant, per pin of met Credit Card. Via de creditcard maatschappij is het vaak ook mogelijk het zadel aan te kopen op afbetaling.
Wat voor paardrijzadels kun je leasen:
Je kan bij het Drunens Ruiterhuis alle zadels in ons assortiment leasen (inclusief de accessoires tot € 5.000,-. Zo kunt u bij ons leasen:
- Albion zadels leasen
- Anatomica zadels leasen
- Aviar zadels leasen
- Childeric zadels leasen
- ErrePlus zadels leasen
- Equipe zadels leasen
- Prestige zadels leasen
- Gebruikte zadels leasen
- Maatwerk zadels leasen
- anders, namelijk..
Goed om te weten!
Kiezen voor een Financial Lease betekent kiezen voor een financiering met zekerheid. Maar houd wel rekening met het volgende:
- De bedragen die je aflost, kun je niet opnieuw opnemen.
- Zadel lease is beschikbaar voor Nederlands ingezetenen die in het bezit zijn van een Nederlandse bankrekening. De betaalmethode is beschikbaar vanaf 23 jaar t/m 75 jaar.
- Eerder aflossen is kosteloos.
- De aankoop is de zekerheid voor je financiering. Je bent ‘economisch eigenaar’ van het zadel.
- Je draagt dus zelf zorg voor het onderhoud en pasvorm checks van het zadel.
- Neem deze kostenposten mee in je begroting voordat je een lening afsluit. Houd daarnaast bij de looptijd rekening met de levensduur. Zo voorkom je dat je nog aflost terwijl je het zadel niet meer hebt.
- Het is alleen mogelijk voor particulieren.
- Betaling alleen mogelijk via de webshop of zadelpasser.
- Mogelijk om een deel van de aanschaf te leasen en een ander deel bij aankoop te voldoen.
- Mogelijk bij aankoop van een gebruikt zadel.
Bereken jouw maandbedrag
Veel gestelde vragen
Algemeen
- Wat als mijn zadel gedurende de looptijd niet meer past?
Mocht het zadel niet meer goed passen, dan kun je een afspraak maken met een van onze zadelspecialisten. Zij komen langs of je komt naar onze speciale accommodatie. Samen bekijken jullie welke aanpassingen nodig zijn. De kosten van deze aanpassing vallen buiten de leaseovereenkomst.
Mocht het probleem niet kunnen worden opgelost door middel van een aanpassing aan het zadel, dan kunnen wij het zadel wellicht inruilen of je kunt het zadel zelf te koop aanbieden. Van de opbrengst kun je de leaseovereenkomst aflossen zodat je vrij bent om een nieuw zadel te kopen en indien je wilt een nieuwe leaseovereenkomst aan te gaan.
(Let op. Het kan voorkomen dat het zadel minder opbrengt dan het restbedrag wat je nog aan de leasemaatschappij dient te betalen)
- Wat als mijn paard gedurende de looptijd wordt verkocht?
Indien je vervolgens een ander paard koopt en een ander zadel nodig hebt kunnen wij het zadel wellicht inruilen. Indien je geen ander paard koopt, kun je het zadel het best zelf te koop aanbieden. Van de opbrengst kun je de leaseovereenkomst aflossen.
(Let op. Het kan voorkomen dat het zadel minder opbrengt dan het restbedrag wat je nog aan de leasemaatschappij dient te betalen)
- Wat als mijn paard gedurende de looptijd geblesseerd raakt?
Indien je paard geblesseerd raakt, kun je de leaseovereenkomst en de maandelijkse betalingen niet pauzeren. De maandelijkse incasso’s gaan door. Het zadel is immers jouw eigendom ook al kun je het niet gebruiken op het geblesseerde paard.
- Wat als ik een ander zadel wil gedurende de looptijd?
Binnen 14 dagen na het aangaan van de leaseovereenkomst, kun je de leaseovereenkomst nog annuleren of wijzigen. Je dient daarvoor binnen deze termijn contact met het Drunens Ruiterhuis op te nemen zodat wij de leaseaanvraag kunnen annuleren.
Gedurende de eerste 14 dagen van de looptijd van de leaseovereenkomst is het dus nog mogelijk de leaseovereenkomst te wijzigen naar een ander zadel.
Na de eerste 14 dagen van de leaseovereenkomst is het mogelijk om van zadel te wisselen door het zadel in te ruilen of je kunt het zadel zelf te koop aanbieden. Van de opbrengst kun je de leaseovereenkomst aflossen zodat je vrij bent om een ander zadel te kopen en indien je wilt een nieuwe leaseovereenkomst aan te gaan voor een ander zadel.
(Let op. Het kan voorkomen dat het zadel minder opbrengt dan het restbedrag wat je nog aan de leasemaatschappij dient te betalen)
Mijn aanvraag is afgewezen
- Welke gegevens worden gecheckt bij de leaseaanvraag?
In ons aanvraagproces stellen wij een aantal vragen over jouw financiële situatie. Wij toetsen bij het BKR of je andere financiële verplichtingen hebt. De combinatie van jouw antwoorden en onze BKR-toetsing bepalen of wij overgaan tot het verstrekken van een krediet. Is jouw aankoop boven de €1000,- dan verifiëren wij de ingevulde gegevens tijdens het aanvraagproces. Wij verlenen alleen gespreid betalen als dit verantwoord is volgens de richtlijnen van het Nibud.
- Kom ik in aanmerking voor Zadel lease bij een negatieve BKR registratie?
In ons proces stellen wij een aantal vragen over je financiële situatie. Wij toetsen onder meer bij het BKR of je andere financiële verplichtingen hebt. Heb jij een negatieve BKR uitslag dan vertrekken wij geen transactie.
- Als mijn krediet wordt afgewezen kan ik dan vragen waarom?
Je kunt ons vragen naar de reden van de afwijzing. Hiervoor kun je een schriftelijk verzoek indienen via ons contactformulier of contact opnemen met de instantie die jouw kredietwaardigheid als onvoldoende beschouwt.
- Waar kan ik mijn klacht kenbaar maken?
Alle klachten kun je kenbaar maken via ons contactformulier. Wij stellen alles in het werk om je klacht zo snel mogelijk (samen) op te lossen. Mocht je niet tevreden zijn met de door ons aangedragen oplossing dan kun je contact opnemen met de klachtencommissie van het Kifid. Kifid kun je bereiken op www.kifid.nl.
Leveringen, retouren en annuleringen
- Ik wil de leaseovereenkomst annuleren (binnen 14 dagen), wat nu?
Wanneer je de zadel bestelling annuleer, sturen wij een bevestiging daarvan aan de leasemaatschappij. Mocht het eerste maandbedrag na 30 dagen worden afgeschreven dan kan het zijn dat wij de credit nog niet bevestigd hebben. Neem in dit geval contact op met ons zodat we de bevestiging doorsturen naar de leasemaatschappij. Zij storten daarna het eerste maandbedrag weer terug op het rekeningnummer dat bij hen bekend is.
- Ik heb een deel van de bestelling retour gestuurd, wat nu?
Als je jouw product(en) retourneert, wordt de prijs van de teruggestuurde producten verrekend met het te betalen bedrag. Je maandtermijn wordt dan automatisch aangepast. Als er geen bedrag meer openstaat wordt onze overeenkomst kosteloos beëindigt.
- Ik wil de bestelling annuleren, wat moet ik doen?
In dit geval kan je het beste contact opnemen met ons. Wij zullen vervolgens de annulering aan de leasemaatschappij doorgeven.
Veiligheid, privacy en persoonsgegevens
Waarom verwerkt de leasemaatschappij met persoonsgegevens?
Om deze service aan te kunnen bieden, hebben ze wat gegevens van je nodig. Klik hier voor hun privacy statement waarin meer staat uitgelegd over het verwerken en gebruik van persoonsgegevens door de leasemaatschappij.
Waarom moet ik in het proces inloggen met iDIN?
De leasemaatschappij wil zeker weten aan wie krediet wordt verleend. Met behulp van iDIN kunnen zij je identificeren en weten ze zeker met wie zij een overeenkomst sluiten. Het voordeel daarvan is dat je geen identiteitsbewijs hoeft aan te leveren. Je identiteit wordt namelijk met behulp van iDIN bevestigd.
- Hoe weet ik zeker dat een betaaloverzicht daadwerkelijk van de leasemaatschappij komt?
In je betaaloverzicht vermelden we jouw persoonsgegevens, jouw openstaande maandbedragen en de afschrijvingsdata. Controleer deze gegevens goed. Verder kun je de e-mailadressen van de leasemaatschappij herkennen omdat het altijd eindigt met @spraypay.nl. Emailadressen die niet zo eindigen zijn niet van SprayPay afkomstig.
Krijg je een betaaloverzicht dat niet aan deze eisen voldoet? Neem dan direct contact met de leasemaatschappij op via het contactformulier!
Bestelling retour gestuurd ?
Wanneer je de bestelling retour stuurt of annuleert wachten wij af tot de webwinkel ons de bevestiging stuurt. Mocht het eerste maandbedrag na 30 dagen worden afgeschreven dan kan het zijn dat de webwinkel de credit nog niet bevestigd heeft. Neem in dit geval contact op met de webwinkel zodat ze de bevestiging doorsturen naar SprayPay. We storten daarna het eerste maandbedrag weer terug op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.
Custom artikelen zoals rijlaarzen, helmen of zadels mogen niet retour.